V době, kdy kanál Bez Komprese překročil hranici 70 000 odběratelů překročil sám Robin se svým Cadillacem BLS práh naší chiptuningové dílny. Po prvotním měření na válcové zkušebně a diagnostice v zátěži jsme zjistili, že z jeho motoru 1.9 CDTI za celkem 200 000 najetých kilometrů zmizelo minimální množství výkonu a kromě 3 kW mu nic nechybí. Ačkoli většinou dokážeme chiptunigovou úpravu provést pomocí OBD konektoru pod palubní deskou, u tohoto Cadillaca jsme museli demontovat řídící jednotku. Když už jsme ji měli venku, zkontrolovali jsme její stav a ačkoli jednotka dostala v minulosti celkem zabrat kvůli povětrnostním vlivům, byla v dobrém stavu.
Po nahrání upraveného softwaru a opětovné montáži jednotky do podběhu pravého kola jsme Cadillaca znovu změřili na válcové zkušebně a společně tak zjistili, že v motoru přibylo nejen 15 kW, ale hlavně 42 Nm. Právě zvýšená hodnota kroutícího momentu dodává vozu během běžného užívání v otáčkách od 1800 do 2800 lepší akceleraci, zajímavější živost ale také nižší spotřebu.
Jak celá návštěva bezkompresáckého Cadillacu u nás v M+H probíhala, se můžete podívat na videu níže.
Fotogalerie