Diagnostika vozů

Používáme profesionální diagnostiku BOSCH KTS590

V současné době jsou automobily stále častěji vybavovány tzv. elektronickými řídícími jednotkami, které mají na starosti kromě řízení motoru také celou řadu dalších důležitých funkcí. Díky tomu, se dá z vozů vyčítat velké množství provozních informací a snadněji tak identifikovat případnou závadu na systému.

Jsou závady, které elektronika ve vozidle sama rozpozná a nahlásí uživateli jednou z kontrolek příčinu závady. Ten pak může případný problém řešit v servisu. Jsou ale závady, o kterých vůz v základu neumí informovat (přesto že vůz vykazuje nestandardní chování) a je nutné diagnostickými přístroji prověřit provozní hodnoty jednotlivých systémů a porovnat je se správnými hodnotami. Jedná se o tzv. pokročilou diagnostiku.

Díky tomu, že má naše firma vlastní válcovou zkušebnu s retardérem (brzdu výkonu), může si daný vůz procentně zatížit dle potřeby přímo na dílně, pro diagnostiku celé řady závad, které jsou spojeny s řízením motoru a celého palivového procesu. Výsledkem je pak daleko cílenější určení konkrétní závady na vozidle. Jiné firmy toto musí řešit v běžném provozu což je nejen velmi složité, při některých závadách dokonce i nereálné (je těžké udržet v provozu kontinuální zatížení pro identifikaci závady).

Co všechno diagnostika vozidla zvládne?

  • Vyčtení paměti závad / vymazání paměti + protokol výsledku diagnostiky
  • Analýza a prověření skutečných hodnot jednotlivých snímačů a akčních členů + případné vyhledání závady
  • Vestavěný 2kanálový osciloskop: využijte možnosti sledování změn elektrických signálů v reálném čase pro vysoce přesné testování složitých elektronických komponentů
  • Test akčních členů
  • Servisní intervaly, kódování variant
  • Vyčtení readiness kódu (nutné mít v pořádku pro úspěšné emise na STK)
  • Prověření originality motorového software automobilu – kontrola, že nejsou blokované
    některé chyby od původního majitele (běžná praxe nečestných prodejců)
Scroll to Top