Dekarbonizace motoru

Nakoupili jsme profesionální mašinu, kterou na západě Čech nikdo nemá. Díky vodíkovému dekarbonizéru Econovedades Maxi PLUS dokážeme z vašeho motoru dokonale odstranit všechny karbonové nečistoty a usazeniny, které přirozeně vznikají při běžném provozu. Dekarbonizace bez rozebírání jednotlivých součástek zajistí vašemu motoru výkon, který váš vůz měl, když sjel z výrobního pásu. Jedná se o proces, který působí dvojím účinkem. Nejen, že okamžitě odstraní veškeré karbonové usazeniny z motoru, ale zároveň hraje nenahraditelnou roli z hlediska prevence

Proč je karbon v motoru špatný?

Automobilový průmysl stále přichází s novinkami a modernizacemi. Bohužel některé z těchto modernizací uplynulých let, jako je například přímé vstřikování paliva, systém EGR nebo dnes běžné využívání nízkoviskózních olejů, zapříčiňují zanášení pohonných jednotek karbonem.

Organické sloučeniny na bázi uhlíku souhrnně označované jako karbon vznikají při běžném provozu zážehových i vznětových motorů. Usazeniny karbonu v sacím potrubí, ventilech, prostoru pístů, turbodmychadle ale i v součástech mazací soustavy nebo výfuku pomalu ale velmi spolehlivě snižují výkon motoru pozvolným zanesením nebo opotřebením jednotlivých dílů. Laicky řečeno, i když na autě není žádná závada, už prostě nejede jako dřív. Odstranění karbonových usazenin a povlaků se nazývá dekarbonizace.

Kdy musíte být obzvlášť na pozoru?

Nejčastější komplikace spojené s karbonovými usazeninami se týkají vozů s nájezdem nad 60 000 km. Pokud má váš vůz na počítadle kilometrů vyšší údaj, lze téměř s jistotou počítat s karbonovými usazeninami ve vašem motoru. Obecně platí, že náchylnější k zanesení karbonem jsou méně objemné motory s turbem. Velkou roli také hraje, kde daný vůz jezdí. Karbonové usazeniny vznikají spíše v městském provozu, při jízdě v nízkých otáčkách, při krátkých jízdách, případně při nárazové zátěži studeného motoru. Nicméně zanášení karbonem je přirozený proces, kterému se nevyhne žádný motor.

Co je dekarbonizace?

Proces, při kterém je do oběhového systému motoru cíleně vháněn vzduch obohacený směsí vodíku a kyslíku (Ortho-Oxyhydrogen). Díky tomu dochází v prostorách, kde se každým ujetým kilometrem usazovalo mikroskopické množství karbonu, k jeho navazování na Ortho-Oxyhydrogen, vypalování, odpařování a odstranění z pohonné soustavy. Vnitřek vašeho motoru bude po dekarbonizaci jako nový, díky čemuž předejdete budoucím investicím do oprav usazeninami znehodnoceného motoru.

Kolik dekarbonizace stojí?

Cenu dekarbonizace jsme stanovili na 2900 Kč včetně DPH. A je jedno, zda půjde o vůz s tříválcovým motorem o obsahu jeden litr nebo o masivního pětilitrového osmiválcového svalovce. Zvládneme čistit motory až do 30 000 cm3.

Jak dlouho dekarbonizace trvá?

U benzinových motorů trvá dekarbonizace 60 minut, u dieselových motorů pak 90 minut. V této době je započtena i manipulace s vozem, navezení na dílnu, demontáž sání a samotný proces dekarbonizace. U osmi a více válcových motorů je nutné počítat s prodloužením celého procesu čištění o 100% času.

Čím dekarbonizaci provádíme?

Máme pro vás připraven zbrusu nový dekarbonizér Econovedades Maxi PLUS na vodíkové bázi, který využívají špičkové autorizované servisy ale i závodní týmy pro co nejplynulejší chod motoru.

Proč je dekarbonizace vodíkem nejúčinnější?

Předně není nutné rozebírat motor a každou jednu součástku čistit zvlášť, dekarbonizace pomocí Econovedades Maxi PLUS probíhá v motoru tak, jak s ním přijedete. Nijak nemanipulujeme s palivem, nepřidáváme do něj žádné chemické přísady, tudíž neriskujete poškození čerpadla nebo vstřikovačů paliva. Stejně tak není nutné měnit po dekarbonizaci olej. Karbon odchází z vozu přirozenou cestou přes výfukové potrubí. Ihned po dekarbonizaci budete proto moci také odjet. Proces je vhodný pro benzinové i dieselové motory.

Co všechno dekarbonizací vyčistíme?

Písty
Ventily
Katalyzátor
Svíčky
Dieselové vstřikovače
Benzinové vstřikovače
Turbo
DPF / FAP
Lambda sonda

Jak je dekarbonizace prospěšná motoru?

Za předpokladu, že součásti motoru nejsou vlivem působení karbonu přehnaně opotřebeny, a pohonné ústrojí nemá jinou závadu, dosáhne motor po dekarbonizaci stejně plynulého chodu jako v době, kdy sjel z výrobní linky. S tím je spojena řada pozitivních faktorů:

  • snížení spotřeby paliva
  • zvýšení absolutního výkonu
  • zlepšení dynamických vlastností motoru
  • snížení kouřivosti a zlepšení hodnot emisí
  • prodloužení životnosti motoru

Lze takto ošetřit i dieselové motory s turbem a filtrem pevných částic?

Ano, dekarbonizace může proběhnout se stejně pozitivním účinkem i u dieselových motorů. Liší se pouze v procesu čištění, kdy je pro dosažení požadovaného výsledku nutné motor v desetiminutových intervalech po krátkou dobu držet v otáčkách v rozmezí 1800 – 2500 ot./min. Zajistí se tím pročištění EGR ventilu, turbodmychadla, filtru pevných částic a dalších navazujících součástí motoru.

Pozor, dekarbonizace dokáže vyčistit filtr pevných částic, nedochází ovšem k jeho přirozené regeneraci. Řidičům vozů s filtrem pevných částic po absolvování dekarbonizace doporučujeme provést první testovací jízdu za zvýšených otáček, aby tlak plynů celou výfukovou soustavu „profouknul“.

Lze dekarbonizaci provést i na jiném než osobním autě?

Čištění vodíkovým dekarbonizérem dokážeme provést na jakémkoliv motoru v objemu od 100 do 30 000 cm3.  Dokážeme vyčistit váš motocykl, osobní i užitkový vůz, karavan, autobus, nákladní vůz, tahač, traktor, bagr, jeřáb a další pracovní stroje. A pokud máte loď nebo letadlo, dokážeme dekarbonizovat i jeho motor.

Čištění vyvinuté omylem

Zajímavé je, že původně byla vodíková technologie primárně vyvíjena v souvislosti s bezemisním provozem spalovacího motoru. Jejím cílem bylo vyvinutí čistého paliva nezávislého na těžbě přírodních zdrojů. Postupem času se ovšem ukázalo, že tato technologie nedosahuje dostatečné efektivity k účinnému pohonu spalovacího motoru. Při následné rozborce testovacích motorů bylo zjištěno, že tyto motory byly dokonale očištěné od veškerých karbonových usazenin. Toto otevřelo dveře k využití vodíkové technologie v údržbě a čištění pohonných soustav.

Jak dekarbonizace probíhá?

  1. Naplnění dekarbonizéru – V čistícím přístroji musí být vždy dostatečné množství destilované nebo osmotizované vody, která je zdrojem směsi Ortho-Oxyhydrogen bohaté na kyslík a vodík.
  2. Zahřátí motoru – Každý motor je nutné před spuštěním dekarbonizace zahřát na provozní teplotu.
  3. Umístění senzoru startu motoru – Tento senzor zajistí synchronizaci průběhu čištění s chodem motoru a v případě jeho neočekávaného vypnutí okamžitě zastaví cleý proces
  4. Připojení  a zajištění výstupní hadice dekarbonizéru k hadici sání motoru – Cílem je přivést Ortho-Oxyhydrogen s co nejlepší efektivitou přímo do spalovacího prostoru motoru bez jakéhokoliv úniku.
  5. Nastartování motoru – Díky umístěnému senzoru se dekarbonizér uvede do provozního režimu a může začít proces čištění. Po celou dobu musí být motor nastartovaný.
  6. Vstup směsi do prostoru motoru – Uvnitř spalovacího prostoru motoru vytváří plyn řízenou pyrolýzu, díky které může efektivně eliminovat uhlíkové usazeniny. Zajímavostí je, že okolní kovové součástky motoru se nezahřívají.
  7. Trvání procesu dekarbonizace – Benzinový motor zůstává po celou dobu dekarbonizace na volnoběžných otáčkách, několikrát během čištění se jednorázově zvýší otáčky. Lidově řečeno, několikrát se prošlápne plyn. Toto zajišťuje plynulejší odpařování karbonových usazenin. Dieselový motor běží nejdříve několik minut ve volnoběžných otáčkách, pak se uvede do lehce zvýšených otáček. Dle potřeby se ve finální fázi dekarbonizace může motor na krátkou dobu uvést do otáček nad hranici 2000 ot./min.
  8. Uvedení vozu do původního stavu – V tuto chvíli je dekarbonizace hotová. U vozů s filtrem pevných částic se doporučuje první testovací jízda (cca 15 km) za zvýšených otáček.

Jak často dekarbonizaci provádět?

Obecné doporučení zní každých 15 000 – 20 000 kilometrů po prvotním nájezdu 60 000 kilometrů.

Scroll to Top