Homologace chiptuningu – Atest 8SD

Jako jedna z prvních firem České republice jsme se vrhli do složitého homologačního procesu našich softwarových úprav automobilů a to na státní zkušebně TuV SUD.

Tuto možnost přineslo v roce 2016 rozhodnutí ministerstva dopravy České republiky (dále jen MD). S úřady jsme jednali již od začátku roku a na začátku listopadu jsme měli úspěšně za sebou první vůz z požadovaného vzorku všech typů, který prošel těmi nejpřísnějšími homologačními kritérii, stejně jako pak i všechny další vozy.

Nechceme se tahat o nějaké prvenství, tak jak to visí na některých stránkách, že jsme PRVNÍ – kdo dostal termíny, nebo že jsme udělali jako PRVNÍ vůz vůbec, nebo že jsme na homologaci jako PRVNÍ pomysleli. Jednoduše jsme jedna z prvních firem, která se rozhodla tento homologační proces spustit a podstoupit v rámci ujištění našich zákazníků, že naše úpravy opravdu splňují i ty nejpřísnější normy.

V tuto chvíli jsme oprávnění provádět úpravy, které následně lze zapsat do velkého technického průkazu jako homologovanou úpravu (cenu této služby naleznete v našem ceníku).

Jedná se o úpravy při navýšení výkonu motoru do 20 %. Při úpravách nad 20 % bude zápis možný jen při extra homologačním řízení, což není překážkou, jen je to cenově nákladnější.

Již od prvopočátku naše firma dělá chiptuningové úpravy Vašich vozů tak, aby úpravy splňovaly veškerá kritéria provozu na pozemních komunikacích.

Za tímto účelem naše firma vlastní emisní stanici schválenou MD a zároveň jsme držiteli certifikátu  ISO 9001:2016.

K dispozici je také válcová zkušebna 4×4, pro možnost prověření vozu před a po úpravě spolu s profesionálním diagnostickým přístrojem Bosch KTS590. Teprve diagnostika vozu v zátěži dokáže odhalit skutečný stav palivového procesu.

Veškeré podrobnosti kolem této problematiky se dočtete v sekci válcová zkušebnaměření emisí a diagnostika vozu.

Scroll to Top