Autopotahy značky INDIVIDUAL AUTO DESIGN od společnosti MAD
jsou výsledkem 25letých zkušeností, vývoje a špičkového designu s milimetrovou přesností.

Našim zákazníkům přinášíme autopotahy s unikátní kombinací špičkové digitalizační techniky a precizní ruční práce našich odborníků. Coby vývojový partner výrobců automobilů zaměřený na výrobu autopotahů šitých na míru, jako jediný provádí nejnáročnější zkoušky v oblasti bezpečnosti a kvality materiálů.

Autopotahy z kolekce CLASSIC jsou ideální volbou pro motoristy, kteří upřednostňují decentní, individuální interiér svého vozu spojený s každodenním pohodlím při používání.

Autopotahy z kolekce CLASSIC jsou ideálním řešením pro řidiče, kteří chtějí ochránit původní čalounění svého auta před povětrnostními vlivy a opotřebením vznikajícím při každodenním používání vozidla.Potahy z kolekce CLASSIC jsou perfektní volbou pro motoristy, kteří upřednostňují decentní, individuální interiér svého vozu spojený s každodenním pohodlím při používání.

Při výrobě potahů do auta je kladen velký důraz na detailní zpracování střihů a použití kvalitních atestovaných materiálů, které splňují přísné podmínky.

Detailní a zodpovědný přístup našich odborníků s dlouholetou praxí zaručuje milimetrovou přesnost zpracování autopotahů šitých na míru u všech našich střihů.

 

VZORKOVNICI MATERIÁLŮ CLASSIC VÁM RÁDI UKÁŽEME NA NAŠÍ PRODEJNĚ V PLZNI.

LEATHER LOOK je automobilová syntetická kůže, která svými vlastnostmi i životností překonává použití pravé kůže v automobilovém průmyslu.

Autopotahy LEATHER LOOK vytváříme z hladkých a perforovaných materiálů Leather Look – automobilová syntetická kůže, která svými vlastnostmi i životností překonává použití pravé kůže v automobilovém průmyslu.

Kolekce LEATHER LOOK je ideální pro řidiče, kteří chtějí okamžitě zvýšit vnitřní komfort svého vozu a nechtějí trávit spoustu času čištěním potahů. Autopotahy z automobilové syntetické kůže Leather Look jsou ideální volbou pro motoristy, kteří upřednostňují kožené materiály.

Při výrobě je kladen velký důraz na detailní zpracování střihů a použití kvalitních atestovaných materiálů, které splňují přísné podmínky.

Detailní a zodpovědný přístup našich odborníků s dlouholetou praxí zaručuje milimetrovou přesnost zpracování autopotahů MAD šitých na míru pro všechny naše střihy.

 

VZORKOVNICI MATERIÁLŮ  VÁM RÁDI UKÁŽEME NA NAŠÍ PRODEJNĚ V PLZNI.

Obecně můžeme autopotahy rozlišit na dvě skupiny – univerzální potahy a autopotahy šité na míru. Rozdíly mezi těmito dvěma skupinami jsou výrazné a objasníme si je v odpovědi na následující otázku.

Univerzální autopotahy

Univerzální autopotahy

Autopotahy šité na míru

Autopotahy šité na míru

Odlišnosti mezi univerzálními potahy a autopotahy šitými na míru jsou velmi výrazné! Liší se účelem použití, zpracováním, použitými materiály a také cenou. V následujících částech se detailně podíváme na odlišnosti mezi těmito dvěma produkty.

Univerzální autopotahy jsou vyráběny tak, aby je bylo možné namontovat do více modelů vozidel. U výrobku je zpravidla zobrazena tabulka použitelnosti univerzálních autopotahů, která zahrnuje všechny modely vozidel, do kterých je možné potahy namontovat. Pozitiva univerzálních autopotahů spočívají hlavně v nižší ceně. Kvůli nižším nákladům na tvorbu střihu autopotahů a použití levnějších, elastických materiálů je možné univerzálně autopotahy vyrobit s nižšími náklady, než potahy šité na míru. Hlavní negativum univerzálních autopotahů se skrývá v jejich univerzálnosti – jsou vyrobeny pro řadu modelů a proto nelze očekávat, že budou na sedadlech přesně sedět. Otázkou je také odolnost a životnost materiálů a možnost bezpečného použití na sedadlech s bočním airbagem.

Kdo nakupuje univerzální autopotahy?
– univerzální autopotahy nakupují zejména majitelé vozidel, kteří hledají dočasné a krátkodobé řešení ochrany původního čalounění vozidla spojené s nízkými pořizovacími náklady.
– majitelé starších vozidel do svých aut také často montují univerzální potahy. Dělají to ze dvou důvodů:
1. na trhu se nenacházejí žádné autopotahy šité na míru, které jsou určeny pro jejich vozidlo.
2. nižší cena univerzálních potahů (cena autopotahů šitých na míru by v určitých extrémních případech mohla přesáhnout hodnotu vozu)

Autopotahy šité na míru představují dražší, avšak výrazně kvalitnější alternativu pro upravení interiéru vozidla. Tato kategorie autopotahů se vyrábí vždy pro jeden konkrétní druh sedadel – důkladně vytvořen střih zaručí, že budou potahy na sedadlech sedět s milimetrovou přesností . Kvalitní autopotahy šité na míru ochrání původní čalounění vozu a pozitivně působí na estetičnost interiéru. Při výrobě autopotahů šitých na míru se používají kvalitnější materiály – často se můžete setkat s materiály, které výrobci automobilů používají při výrobě originálního autočalounění. Tyto materiály byly vyvinuty speciálně pro automobilový průmysl a splňují přísné podmínky zaručující dostatečnou životnost, pevnost materiálu, světlostálost atd. . Negativum této kategorie spočívá v její ceně, která může mnohonásobně převýšit cenu univerzálních autopotahů.

Pro koho jsou určeny autopotahy šité na míru?
– majitelé nových aut, který si chtějí původní čalounění co nejdéle ochránit před vnějšími vlivy
– fanoušci tuningu, kteří se nespokojí s úpravou exteriéru vozidla
– vlastníci aut s opotřebovaným interiérem, kteří chtějí vozidlu vrátit „zašlou slávu“
– majitelé vozidel, kteří se chtějí vyhnout časově náročnému čištění sedadel
– firemní vozidla (taxislužby, přepravní společnosti, policejní a sanitní vozidla atd.)

Sedadlo před a po montáži autopotahůSedadla Mini Copper One před a po montáži autopotahů šitých na míru. Kvalitní a přesně ušité autopotahy je obtížné odlišit od původního čalounění. Na pravém sedadle jsou namontovány autopotahy se středovým materiálem Alcantara® a krajním materiálem Leather Look (automobilová syntetická kůže).

Všechny typy vozidel procházejí dlouholetým procesem vývoje, které zahrnuje i testování bezpečnosti cestujících. Nejznámějším testem bezpečnosti je tzv. bariérová zkouška (známý také jako crash test ). Jde o zkoušku, kterou se ověřuje pasivní bezpečnost karoserie auta nárazem auta do pevné betonové zdi (případně jiného auta a podobně) rychlostí 48,3 km / h. Ve vozidle je umístěna zkušební figurína (tzv. Oscar), ve které jsou zabudovány snímače. Při nárazu se sledují deformace auta a následky nárazu na zkušební figurínu. Nejznámější nárazové testy v Evropě provádí nezávislé konsorcium Euro NCAP. Testovaným vozům vydává Euro NCAP hodnocení bezpečnosti v podobě udělení hvězdiček za bezpečnost (maximálně 5 hvězdiček).

Bezpečnost cestujících ovlivňují i ​​další faktory. Kromě technického stavu toho kterého vozidla svou roli hrají i všechny předměty umístěné uvnitř vozidla (např. pera, mince, hračky atd.). Pohyb těchto předmětů není při nárazu nijak kontrolovaný a cestujícím mohou způsobit lehčí i těžší zranění. Autopotahy jako součásti interiéru vozidla mají rovněž vliv na bezpečnost cestujících. Hlavním důvodem tohoto tvrzení je fakt, že se autopotahy montují i na sedadla, které v sobě obsahují boční airbagy.

V současnosti jsou boční airbagy umístěné v sedadlech standardní součástí výbavy vozidel – do nových vozidel montují již od nejnižšího stupně výbavy (výjimku tvoří např. automobilka BMW, která boční airbagy umísťuje do dveří vozidel). V práci Petra Behúňa s názvem „Systémy pasívnej bezpečnosti v dopravných prostriedkoch“ (Zdroj: http://www.posterus.sk/?p=13248) se o úloze bočních airbagů dočtete následující:

Podľa americkej štúdie z roku 1996 vyplýva, že bezpečnostné vzduchové vaky spoločne s bezpečnostnými pásmi znižujú riziko usmrtenia o 61%. Bočné airbagy znižujú úmrtnosť o 37%, predné airbagy o 29% a airbag spolujazdca až o 32%.

 

Bezchybná funkčnost bočních airbagů je a současnosti standardní a neodmyslitelnou součástí systému pasivní bezpečnosti automobilu. Je nesmírně důležité, aby potahy namontované na sedadla nijak nenarušovaly funkčnost bočních airbagů umístěných v sedadlech. Autopotahy omezující funkčnost bočních airbagů ohrožují cestujících, což může vést ke zbytečným zraněním. V současnosti se na trhu nachází několik výrobců, kteří se s problematikou bočních airbagů vypořádali vyvinutím vlastních airbagových technologií. Následujících pár vět věnujeme jednotlivým technologiím.

Můžete se setkat s řešením, které se zakládá na tzv.. „airbagových otvorech“. V tomto případě jsou na autopotahů vynechány otvory nad bočními airbagy. Tato technologie se vyznačuje především nízkými náklady na výrobu. Airbagové otvory mají ale výrazné nedostatky – neověřenou funkčnost airbagů technologie a ani přítomnost otvorů nepůsobí příliš esteticky.

Dalším častým řešením airbagové problematiky je použití standardních nití s ​​menším průměrem při sešívání části potahů překrývajících boční airbag. Tato technologie je založena na použití slabších nití, které se při aktivaci bočního airbagu snadněji roztrhnou a tím pádem se airbag může otevřít. Estetičnost autopotahů v tomto případě není narušena, přičemž funkčnost této technologie zůstává sporná.

Nejideálnějším a nejbezpečnějším řešením airbagové problematiky je použití stejných technologií, jako při výrobě původního čalounění vozidel. Části autopotahů, které kryjí boční airbagy se v tomto případě sešívají speciálními airbag nitěmi , které jsou vyrobeny právě pro tento účel. Při sešívání se používá tzv. “ dokumentovaný airbagový šev “ . Tento pojem označuje šev , který je počítačem řízený a kontrolovaný – kontroluje se délka, napětí a počet stehů. Přítomnost dokumentovaného airbag švu výrobce označuje etiketou všitou na vnitřní straně potahů . Etiketa označuje všechny potřebné náležitosti týkající se airbagové technologie. Při správném nastavení parametrů dokumentovaného airbag švu se nenaruší funkčnost bočních airbagů a estetičnost autopotahů zůstává také zachována. Při této technologii se zpravidla používá i víceprvkový upevňovací systém pomocí speciálních plastových lišt . Tyto plastové lišty zabraňují tomu, aby se autopotahy pohybovaly na původním čalounění . Pro správné fungování airbagové technologie je nezbytné, aby se dokumentovaný airbag šev nacházel vždy „na správném místě “ ( přímo nad bočním airbagem sedadla ).

 

Autopotahy, které je možné bezpečně použít na sedadlech s bočním airbagem se označují štítkem s textem „airbag“ – podobně, jako při původním čalounění sedadel. Přítomnost štítku bohužel ne vždy zaručuje bezpečné použití autopotahů! Je to způsobeno snahou některých výrobců autopotahů, kteří své produkty označují airbagové štítkem bez ohledu na to, zda jsou jejich produkty přizpůsobené pro použití na sedadlech s bočním airbagem. Takové výrobky mohou být nebezpečné, protože není prokázána bezchybná funkčnost bočního airbagu. Před nákupem se přesvědčte, zda jsou Vámi vybrané autopotahy bezpečné a vhodné pro použití ve vašem vozidle! Nevhodným výběrem autopotahů riskujete životy cestujících ve vozidle!

bezpečné autopotahyŠtítok oznamujúci prítomnosť bočného airbagu umiestnený na autopoťahoch šitých na mieru.

Jak se tedy můžete přesvědčit o bezpečnosti Vašich autopotahů? Kvalitní a bezpečné autopotahy před uvedením na trh obvykle absolvují množství testů, jejichž výsledky jsou zveřejněny buď na webových stránkách výrobců a prodejců potahů, nebo přímo na obalech produktů. Nejvýznamnější a nejběžnější zkouškou bezpečnosti airbagové technologie autopotahů je test výstřelu bočního airbagu. Během tohoto testu se zkoumá čas, který je při různých teplotách potřebný pro úplné otevření bočního airbagu. Test výstřelu airbagu v našem regionu provádí renomovaná instituce TÜV SÜD Czech s.r.o. (do roku 2007 instituce působila pod názvem TÜV UVMV sro – Bývalý Ústav pro výzkum motorových vozidel), která se zaměřuje na testování a certifikaci v odvětvích průmyslu a služeb. Kvalitní autopotahy test absolvují bez komplikací a boční airbag se plně otevře v průběhu přibližně 14 milisekund (0,014 s). Kvalitu a bezpečnost autopotahů dokazují i ​​osvědčení vydaná státními institucemi.

Test výstřelu bočního airbagu s namontovanými autopotahy při teplotě -35 °C.

Test výstřelu bočního airbagu s namontovanými autopotahy při teplotě 85 °C.

Jako u oblečení, tak i při autopotahů se můžete setkat s velkým množstvím různých materiálů. Mohou se lišit v barevném provedení, vzorování, pevnosti atd. Můžete se setkat s textilním, plyšovými, polokožený nebo celokožená autopotahy. Nejmodernější autopotahy jsou vyráběny z mikrovlákna Alcantara ® (více informací o tomto materiálu naleznete na www.alcantara.com ). Použití pravé kůže pro výrobu sekundárních autopotahů je problematické kvůli přirozeným vlastnostem kůže (pravá kůže se při vyšších teplotách roztahuje a může se poškodit). Stejně jako přesnost střihů, i kvalita použitých materiálů se může při produktech různých výrobců výrazně lišit. Obecně platí:

Kvalitní a trvanlivé autopotahy je možné vyrobit výhradně z materiálů, které jsou určeny pro použití v automobilovém průmyslu!

 

Materiály vyrobené pro nábytkářský nebo oděvní průmysl se při výrobě autopotahů mohou zdát na první pohled jako vhodné. Tyto materiály však nejsou vyvinuty pro podmínky, které jsou potřebné pro použití v automobilovém průmyslu. V následujících bodech si shrneme dva nejzákladnější důvody, proč by neměly být nábytkářské materiály použité při výrobě autopotahů:

– velké teplotní výkyvy – teplota v interiéru auta se během letních měsíců může vyšplhat až na 70 ° C, zatímco v zimních měsících padá teplota hluboko pod bod mrazu – odolat takovým extrémním výkyvům teploty dokáží pouze materiály vyvinuté pro automobilový průmysl

– vysoký stupeň zatížení materiálů – kvůli častému nastupování a vystupování se od materiálů vyžaduje dlouhá trvanlivost materiálů a vysoká pevnost.

Na kvalitu a životnost materiálů má výrazný vliv i kvalita laminace materiálů. Laminace je proces, při kterém se na vnitřní stranu materiálu přilepí molitanová pěna určená pro automobilový průmysl. Kvalitu laminace ovlivňuje řada faktorů: kvalita výrobního procesu společnosti laminujúcej materiál (technologické vybavení společnosti, schopnosti a zkušenosti personálu provádějícího laminaci) tloušťka a hustota molitanové pěny. Laminace plní několik důležitých úkolů:

– chrání materiál autopotahů před zmačkáním

– zabraňuje pohybu autopotahů po původním čalounění

– měkká molitanová pěna zvětšuje pohodlí cestujících.

Kvalitní autopotahy absolvují vedle testu výstřelu bočního airbagu i další testy, které jsou zaměřeny na zkoumání kvality použitých materiálů. I tyto testy provádí v našem regionu společnost TÜV SÜD Czech s.r.o. Test kvality materiálů obsahuje krátkodobou a dlouhodobou část. Krátkodobou část testu absolvují potahy v laboratorních podmínkách, kde se zkoumá kvalita materiálu a přesnost zpracování. Délka těchto zkoušek je 100 cyklů – 1200 hodin (50 dní). O náročnosti testu svědčí minimální a maximální teplota cyklu (-40 °C až +80 °C) a extrémní změna vzdušné vlhkosti (od 30% do 80%). Dlouhodobé testování kvality materiálů se provádí v podmínkách běžné silničního provozu a jejich délka je 100 000 km. Účelem zkoušky je získání poznatků o chování potahů při praktickém používání vozidla (včetně montáže).

Testování kvality materiálů a provedení v laboratorních podmienkach. TÜV SÜD Czech s.r.o.

V článku jsme se postupně zabývali všemi oblastmi, které mohou při výběru autopotahů ovlivnit Vaši spokojenost. Na závěr si můžeme v krátkosti shrnout všechny vlastnosti, které by měly mít Vaše autopotahy šité na míru:

– kvalitně vytvořený střih zaručí, že budou potahy kopírovat linie Vašich sedadel – nejkvalitnější jsou ty potahy, které je obtížné rozeznat od původního čalounění vozidla

– bezpečnost použití autopotahů na sedadlech s bočním airbagem zaručují testy provedené společností TÜV SÜD Czech s.r.o.

-jediný způsob, jak dosáhnout bezpečné použití autopotahů na sedadlech s bočním airbagem je použití identické airbagových technologie, jakou používají výrobci automobilů při výrobě původního čalounění

– kvalitní autopotahy jsou vyrobeny z materiálů, které jsou určeny pro použití v automobilovém průmyslu – kvalitu a trvanlivost materiálů dokazují příslušné testy.

V případě Vašeho zájmu nebo jakýchkoliv dotazů, kontaktujte naše specialisty:

Michal Štrunc